طراحی سایت فروشگاهی

ساخت فروشگاه اینترنتی

رشد کسب و کارهای اینترنتی و علاقه کاربران به خرید آنلاین باعث شده تا بسیاری از مشاغل به فکر راه اندازی وبسایت باشند. چنانچه محصولی برای فروش داشته باشید یا صاحب یک شرکت خدماتی باشید، ساخت فروشگاه اینترنتی بهترین گزینه برای توسعه و رشد کسب و کارتان خواهد بود. با این حال افرادی که به تازگی قصد ورود به بازار آنلاین را دارند، شناخت کافی درباره فروشگاه اینترنتی نداشته و نگرانی‌هایی در این باره دارند. در این مطلب می‌خواهم سوالات و چالش‌هایی که طراحی یک وبسایت فروشگاهی دارد را بررسی کنم.

ساخت فروشگاه اینترنتی چه مزایایی دارد؟

چنانچه تصمیم گرفتید که کسب و کار فیزیکی خود را وارد دنیای دیجیتال کنید و قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی را دارید، به شما تبریک می‌گویم، چرا که مسیر خوبی را برای پیشرفت تجارت خود انتخاب کرده‌اید. اما اگر هنوز برای ورود به این فضا تردید دارید، شاید اطلاع از مزایای داشتن یک فروشگاه در بستر وب بتواند شما را قانع کند تا فروشگاه خود را در بستر وب طراحی کنید:

  • بدون نیاز به مغازه محصولات خود را بفروشید

حتما شنیده‌اید که می‌گویند بزرگترین سوپر مارکت دنیا هیچ مغازه‌ای ندارد ( آمازون ) یا بزرگترین تاکسی رانی دنیا هیچ تاکسی ندارد (یوبر). داشتن یک فروشگاه اینترنتی می‌تواند به شما کمک کند تا محصولات خود را بدون داشتن هیچ مغازه یا انباری به فروش برسانید. این مزیت بزرگی است که می‌تواند هزینه‌های شما را کاهش دهد.

  • بدون محدودیت زمانی درآمدزایی کنید

مزیت دیگری که ساخت فروشگاه اینترنتی برای شما به ارمغان خواهد آورد، عدم محدودیت زمانی در فروش است. زمانی که بخواهید محصولات خود را در مغازه بفروشید، درآمدزایی شما تنها محدود به زمان حضور شما در مغازه است. با این حال با ایجاد یک فروشگاه آنلاین می‌توانید فروش خود را در هر زمانی انجام دهید، حتی زمانی که خواب هستید.

  • کالاهای خود را به صورت حرفه‌ای معرفی ‌می‌کنید

یکی از ویژگی‌هایی که وبسایت فروشگاهی نسبت به یک پیج تجاری اینستاگرامی دارد، قابلیت افزودن بی نهایت کالا و معرفی دقیق هر کدام از آن‌ها است. چنانچه یک سایت فروشگاهی داشته باشید، می‌توانید کالاهای مختلفی را در دسته بندی‌های گوناگون عرضه کنید، ویژگی‌های آن‌ها را معرفی نمایید، توضیحات کاملی درباره آن‌ها بنوسید و همچنین قیمت هر کالا را درج کنید. چنین قابلیت‌هایی در فروشگاه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی قرار دارند، میسر نیست.

  • می‎‌توانید اعتماد مشتری را جلب کنید

بسیاری از افراد به دلیل سادگی اینستاگرام یا سایر رسانه‌های اجتماعی سعی می‌کنند تا تجارت آنلاین خود را روی این پلتفرم‌ها آغاز کنند. با این حال جلب اعتماد مشتریان برای خرید اینترنتی در شبکه‌های مجازی بسیار سخت است. اما مخاطبینی که از طریق وبسایت با کسب و کارتان مواجه می‌شوند، اعتماد بیشتری به برند شما خواهند کرد، مخصوصا اگر روش‌های اعتمادسازی مانند درج نماد اعتماد الکترونیک را به خوبی طی کرده باشید.

  • درگاه پرداخت دارید

طراحی یک فروشگاه آنلاین باعث می‌شود که از روش‌های پرداخت مختلف بهره مند باشید. استفاده از درگاه‌های پرداخت می‌تواند روند خرید مشتریان را سرعت ببخشد و همین امر باعث بهبود تجربه کاربری و مراجعه دوباره کاربران خواهد شد. نکته‌ای که در سایر روش‌های فروش آنلاین وجود ندارد و فروشنده باید پس از دریافت قبض خرید از مشتری در دایرکت خود اقدام به ارسال کالا کند. فرایندی سخت که قطعا لذت خرید اینترنتی را کاهش خواهد داد.

طراحی سایت فروشگاهی شامل چه مراحلی می‌باشد؟

اگر آماده ساخت فروشگاه اینترنتی خود هستید، شاید بخواهید با مراحل طراحی یک مغازه آنلاین آشنا شوید. با توجه به این که نوع فروشگاه یا محصولات آن (فیزیکی، دیجیتال یا …) می‌تواند روند طراحی سایت را تغییر دهد، اما تقریبا تمامی وبسایت‌های فروشگاهی طبق یک شیوه ایجاد می‌شوند.

ایجاد فروشگاه آنلاین

در ادامه به مراحلی که باید طی شود تا یک سایت فروشگاهی ساخته شود، می پردازم:

  1. خرید دامنه

اولین قدم در ساخت فروشگاه اینترنتی خرید یک دامنه مناسب است. انتخاب نام دامنه و پسوند مناسب برای فروشگاه شما باید طبق اصول خاصی انجام شود که بررسی آن در این مقاله نمی‌گنجد. با این حال برای خرید دامنه باید وقت مناسبی صرف کنید و بهترین آدرس را برای راه اندازی کسب و کار خود پیدا کنید.

  1. خرید هاست

دومین مرحله در ساخت فروشگاه آنلاین به خرید هاست اختصاص می‌یابد. خریدن سرویس میزبانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که خرید یک هاست نامناسب می‌تواند تجارت شما را با خطرات بزرگی مواجه کند. هاست باید متناسب با فروشگاه شما انتخاب و خریداری شود، در غیر این صورت به کسب و کارتان آسیب خواهد زد.

  1. کدنویسی یا استفاده از سیستم مدیریت محتوا

پس از خرید دامنه و هاست نوبت به طراحی سایت می‌رسد. در این مرحله باید تصمیم بگیرید که وبسایت خود را به چه صورت می‌خواهید ایجاد کنید. اگر قصد دارید یک فروشگاه بزرگ مانند دیجی کالا تاسیس کنید، شاید باید به فکر کدنویسی‌های سطح بالا و هزینه‌های زیادی باشید. در صورتی که فروشگاه مورد نظر شما کوچک است، می‌توانید از گزینه‌های ارزانتری مانند طراحی سایت با وردپرس استفاده کنید.

  1. افزودن محصولات

اکنون ساخت فروشگاه اینترنتی شما تقریبا به پایان کار رسیده است، تنها کاری که باقی مانده افزودن کالاها به وبسایت شما می‌باشد. طبیعتا باید تمامی محصولات خود را به سایت نوپای خود اضافه کنید تا بتوانید کاربران را برای خرید ترغیب نمایید.

  1. سئو سایت

همزمان با افزودن کالاها، باید توجه ویژه‌ای به سئو وبسایت خود داشته باشید. هر چه سرمایه گذاری شما روی سئو بیشتر شود، با جذب ترافیک بیشتر سود بالاتری نیز کسب خواهید کرد. بنابراین بهینه سازی موتورهای جستجو را جدی بگیرید.

هزینه طراحی سایت فروشگاهی

تعرفه ساخت فروشگاه اینترنتی به عوامل مختلفی وابسته است. همانطور که گفته شد راه اندازی وبسایت فروشگاهی اگر از طریق کدنویسی انجام شود، نیاز به هزینه‌های سنگین‌تری خواهد داشت، اما سیستم‌های مدیریت محتوایی مانند وردپرس می‌توانند در هزینه‌های شما صرفه جویی کنند.

همچنین قیمت طراحی سایت به هاست و دامنه نیز بستگی دارد. میزان فضای سرویس اشتراکی و همچنین امکانات آن و از سوی دیگر دامنه و پسوند آن می‌تواند قیمت ایجاد سایت را دستخوش تغییر کند.

با همه این تفاسیر شرکت ارائه دهنده خدمات طراحی سایت نیز در تعیین نرخ پایانی بی تاثیر نیست. هر چه شرکت معتبر تری برای خدمات خود انتخاب کنید، باید پول بیشتری پرداخت کنید.

بهترین شرکت ساخت فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت تارا ارائه دهنده خدمات بی‌نظیر طراحی سایت با قیمت‌های مقرون به صرفه است. شما می‌توانید با سپردن ساخت فروشگاه اینترنتی خود به ما، از خدمات ما لذت ببرید. پشتیبانی قوی، طراحی کاربر پسند و همچنین فعالسازی امکانات مختلف برای فروشگاه تنها گوشه‌ای از خدمات ما در زمینه طراحی سایت فروشگاهی محسوب می‌شود.