سئو

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند و می توان آن را چنین  تعریف کرد:

سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو)  به معنای فریب موتور‌های جستجو با روش‌های غیر اخلاقی نیست. آن‌ها برای کمک کردن به بهبود رویت و ارتباط وب سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی با هدف رسیدن به رتبه‌بندی بالا، ایجاد شده‌اند.

سئو  مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغییر استراتژیک وب سایت‌ها ست. که به بیان مهمترین عوامل مرتبط صفحه و افزایش اهمیت آن در صفحه نتایج جستجو، می‌پردازد.

سئو فرآیند ساده‌ای نیست که به راحتی پیاده‌سازی شود زیرا نیازمند دانش زیاد، علم پیش زمینه‌ای و صبر است. موتور‌های جستجو با تغییر مداوم الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود غیر قابل پیش‌بینی هستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است. مجموعه فعالیت های است که در طراحی سایت، مهمترین سوالی که کاربران از خود میپرسند آن است که تعریف دقیق سئو چیست تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام میدهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم

سئو  با بهینه سازی کردن سایت یکی از فعالیت هایی است که توسط سئو کار صورت می گیرد.

 

هدف سئو چیست ؟

اهداف  سئو کمک  کردن به وب سایت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتایج جستجوی طبیعی و افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران است. نمایش دادن بیشترین صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوی جستجوی وارد شده دارای مزایای زیادی هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو است که در آن کاربر بیشترین نتایج مرتبط جستجو شده را پیدا می‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد می‌شود چرا که الگوریتم آن بیشترین صفحات مرتبط را نشان می‌دهد.

بعد از اینکه سئوبرای بهبود رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی کار خود را شروع کرد، این فرآیند نیازمند  علم ودانش و زمان برای پیاده‌سازی روش‌های خود شد.  زمان بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری اولیه برای بهینه شدن سایت و یا یک صفحه است.

اینکه چگونه کلمات کلیدی رقابتی در بهینه سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، سئو هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد تا به نتیجه برسد. اگر چه ممکن است نتایج بهینه‌سازی جستجو به سرعت دیده نشود ولی در دراز مدت مزایای سئو باعث افزایش رتبه‌بندی سایت و افزایش بازدیدکنندگان است. برای وب سایت‌ها خیلی مهم است که در صفحه اول نتایج جستجو گوگل  قرار گیرند.

جای تعجب نیست که وب سایت‌ها با محصولات و خدماتی که بفروش می‌رسانند بر سر رسیدن به رتبه یک نتایج جستجو رقابت کنند.   این مسئله برای خیلی از سایت‌ها سودمند است که در بالای نتایج جستجو قرار گیرند به خصوص آنهایی که با افزایش ترافیک سایت به تعداد مشتریانشان اضافه می‌شود.

مطالعات  نشان می‌دهد  که جستجو کنندگان خیلی دوست دارند روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک کنند؛  این یکی دیگر از دلایلی است که شرکت‌ها تاثیر سئو را دانسته و حاضر هستند برای آن زمان و هزینه صرف کنند.

خلاصه اهداف سئو

  • در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
  • باعث ایجاد برند می شود.
  • باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
  • باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
  • باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
  • بهترین ابزار برای تبلیغات است.

 

بهینه سازی موتور جستجو جهت افزایش بهبود رویت وب سایت

عواملی که در افزایش رتبه سایت تاثیر دارند را به ۳ سه بخش تقسیم بندی می کنند:

  • شرکت های دارنده موتور جستجو: جستجوکنندگان در صفحات موتورهای جستجو یک پرس و جو را اجرا می کنند سپس نتیجه آن در صفحه نتایج موتور جستجو نمایش داده می شود.
  • وب مسترها و شرکت های بهینه سازی موتور جستجو: شرکت هایی که با استفاده از یکسری ابزار و مهارت ها تلاش می کنند رتبه وب سایت ها را در صفحه نتایج موتور جستجو افزایش دهند
  • جستجو کنندگان در موتورهای جستجو: افرادی هستند که در موتورهای جستجو بدنبال یافتن اطلاعات مورد نظرشان هستند.

افرادی که فعالیت بهینه سازی را انجام می دهند می بایست از آخرین تغییرات الگوریتم ها ی موتورهای جستجو مطلع باشند و عواملی که باعث می شود ترافیک سایت افزایش پیدا نماید را بخوبی بشناسند و همچنین از کلماتی که کاربران نهایی بدنبال آن می گردند نیز آگاهی داشته باشند و بعبارتی بایداطلاعات خود را در سه دسته بندی بالا همیشه بروز نگه دارند.

. چرا موتورهای جستجو نیاز به سئو دارند؟

گوگل موتوری هوشمند است ولی هنوز نیاز به کمک کاربران دارد، آنها همیشه در تلاشند تا نتایج بهتری را به کاربران اینترنتی ارائه دهند، با این حال محدودیت‌هایی در این مسیر وجود دارد که نیاز به سئو سایت را ایجاد میکند. سئو اشتباه میتواند شما را از دید کاربران پنهان کرده و تمام تلاش شما را هدر دهد، در نتیجه رقبای شما با محتوایی ضعیف تر بازدید و محبوبیت بیشتری داشته باشند.

مهمترین مراحل سئو سایت چیست؟

سئو و بهینه سازی یک سایت فرآیندی زمانبر و مستمر است. تکنیک ها و روش های زیادی برای کسب جایگاه بهتر در نتایج گوگل وجود دارد که هر کدام میتوانند تاثیر مثبتی در این فرآیند داشته باشند. برای موفقیت در سئو هر سایت نیازمند ۳ بازوی اصلی هستیم که عبارتند از:

۱- سئو تکنیکال

استانداردسازی کدنویسی سایت، رعایت اصول سئو در طراحی، نشانه گذاری استاندارد، بهینه سازی سرعت سایت، طراحی نسخه ریسپانسیو و مواردی از این دست را سئو تکنیکال می نامیم. برای شروع فعالیت های مرتبط با بازاریابی محتوا پیش از هر چیز به یک بستر قدرتمند و سایت استاندارد نیاز خواهیم داشت.

۲- بازاریابی محتوا

فعالیت هایی شامل شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوای ارزشمند، برچسب گذاری و دسته بندی، لینک سازی داخلی و … را میتوان بخشی از فرآیند بازاریابی محتوا دانست. موفقیت در سئو بدون محتوا تقریبا غیرممکن است.

۳- لینک سازی هدفمند

رعایت استانداردهای سئو تکنیکال و تولید محتوای ارزشمند میتواند شما را به صفحه اول نتایج گوگل برساند ولی برای کسب رتبه ۱ و رقابت با سایت های قدیمی تر شما نیازمند لینک سازی خارجی برای سایت خود هستید. فعالیت در شبکه های اجتماعی، فروم های تخصصی، کامنت مارکتینگ، خرید بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی و … را اصطلاحا SEO Off-page می نامیم.

سوالات متداول سئو

 

1- برای رسیدن به رتبه ۱ گوگل چقدر زمان لازم است؟

پاسخ به این سوال برای هر کسب و کار و سایتی متفاوت خواهد بود؛ بسته به میزان اعتبار و فعالیت های پیشین سایت شما، کلماتی که هدف گذاری کرده اید و وضعیت رقبا این زمان تعیین خواهد شد. ممکن است در یک حوزه بتوان در ۴ماه موفقیت های مهمی کسب کرد ولی در حوزه دیگری بیش از یک سال زمان لازم باشد.

۲- قیمت خدمات سئو چقدر است؟

سئو یک محصول نیست بلکه مجموعه ای از خدمات تخصصی است در نتیجه نمیتوان قیمت مشخصی برای همه سایت ها در نظر گرفت. البته میتوان خدمات سئو را در دسته بندی های مختلفی شامل بهینه سازی سایت، بازاریابی محتوا، لینک سازی و … قرار داد و برای هرکدام هزینه مشخصی اعلام نمود.

 

3- چه تضمینی برای رسیدن به رتبه ۱ گوگل دارید؟

یکی از مهمترین درخواست های کارفرما ارائه تضمین برای رسیدن به رتبه ۱ در کلمات کلیدی هدف است در حالیکه این کار کاملا اشتباه و حتی غیرقانونی است. هیچ تضمینی برای تعیین دقیق رتبه شما در بازه زمانی مشخص وجود ندارد چرا که اطلاعاتی از آپدیت های بعدی گوگل و میزان فعالیت رقبا در دست نیست. در واقع ارائه تضمین به کارفرما شانس پذیرش پروژه را افزایش میدهد ولی همانطور که خود گوگل نیز بارها اعلام کرده است این روش نوعی از کلاه برداری است.

اهمیت سئو چیست ؟

در بازار رقابتی امروز، ارزش سئو بیشتر از همیشه است. میلیون‌ها کاربر در هر روز به دنبال پاسخ سؤالات خود و یا به دنبال حل مشکلات خود هستند و این کار را از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل انجام می‌دهند. اگر شما یک وب‌سایت، وبلاگ یا فروشگاه آنلاین دارید، سئو می‌تواند به کسب‌وکار شما کمک کند و شما را به اهدافتان برساند. اهمیت سئو نیز در همین است پس اگر به دنبال برندسازی، کاهش هزینه‌های بازاریابی و یافتن مشتری‌های هدفمند هستید، به هر نحوی که شده، موضوع سئو  را جدی بگیرید.

۱۲ اصطلاح رایج در سئو که باید بدانید

سئو همواره در آن شاهد انعطاف بسیاری بوده‌ایم؛ شاید برای همین است که بسیاری از فعالان این حوزه یا سایر کسب و کارهای دیجیتالی، داشتن یک مشاور سئو را پیشنهاد می‌کنند. راه حل دیگر این است که همواره درگیر آموزش‌های سئو باشید تا دانسته‌هایتان از پیشرفت و تغییرات این دانش عقب نماند. اما پیش از هر چیز لازم است تا با برخی از اصطلاحات سئو آشنا شوید زیرا یادگیری برخی از اصطلاحات، می‌تواند مسیر هموارتری را در ادامه‌ی راه، پیش روی شما قرار دهد و همچنین می‌هوانید با تسلط کامل به سوال « سئو چیست »پاسخ دهید.

SEM

مخفف عبارت Search Engine Marketing به معنی بازاریابی موتور جستجو است که عملکرد متفاوتی با مفهوم SEO دارد. بسیاری از وبمستران ترجیح می‌دهند تا به جای سئو از فرآیندی استفاده کنند که در حداقل زمان ممکن پذیرای کاربران زیادی در وب سایت خود باشند. برای همین دو راهکار توسط گوگل پیش روی این دسته افراد قرار می‌گیرد که اولین و مهم‌ترین آن، استفاده از سرویس Google AdWords یا به اختصار گوگل ادز است.

اگر استراتژی درستی برای SEM داشته باشید، تنها در عرض چند ساعت می‌توانید به بازدید و حجم فروش قابل توجهی دست پیدا کنید! اما باید دقت داشته باشید که بازاریابی موتور جستجو تنها در زمانی به شما خوش خدمتی می‌کند که در ازای هر کلیک روی لینک سایت شما در صفحه‌ی نتایج موتور جستجو، مبلغی را بابت تبلیغات پرداخت کنید. بنابراین اگر به دنبال کاهش هزینه‌های تبلیغات هستید، SEM نمی‌تواند یک راه حل دائمی و مادام العمر باشد و فقط از آن می‌توانید به عنوان یک شیوه‌ی مقطعی بهره ببرید.

PPC

PPC مخفف کلمه‌ی Pay   Per Click است و به معنی پرداخت پول به ازای هر کلیک است. به غیر از موتورهای جستجو، سایت‌های دیگری هم هستند که به صورت کلیکی تبلیغات وب سایت شما را تقبل می‌کنند و به ازای هر ورودی از طریق این سایت‌ها، موظف به پرداخت هزینه خواهید بود. اصطلاحا به این سایت‌ها، شبکه‌های تبلیغاتی گفته می‌شود که آن‌ها هم می‌توانند یکی از شیوه‌های جالب توجه در تبلیغات کسب و کار اینترنتی شما به حساب بیایند.

CPC

این عبارت هم مفهومی مشابه به PPC دارد با این تفاوت که CPC مخفف عبارت Cost Per Click بوده و صاحب تبلیغات باید به ازای هر کلیک روی بنر، مبلغی را به تبلیغ‌کننده بپردازد. توجه داشته باشید برای بهره‌وری از تمامی این روش‌ها، لازم است استراتژی مناسبی داشته باشید.

SERP

سرپ که مخفف Search Engine Result Page به صفحه‌ی نتایج موتور جستجو گفته می‌شود. به عبارتی دیگر، اگر عبارت یا کلمه‌ای را در موتور جستجو سرچ کنید، صفحه‌ای که ظاهر می‌شود همان SERP است که معمولا شامل ۱۰ لینک برتر مربوط به آن عبارت جستجو شده می‌شود. بعضا هم ممکن است با اطلاعات بیشتری مانند ساعات کاری، لوکیشن گوگل مپ، شماره‌ی تلفن یا امثال این‌ها هم در اولین صفحه‌ی نتیجه‌ی جستجو، مواجه شوید. شاید بتوان مهم‌ترین تلاشی که هر سایت یا برندی برای موفقیت در فضای مجازی باید انجام دهد را داشتن یک رتبه‌ی خوب در سرپ تلقی کرد.

HEO

به طور خلاصه HEO به بهینه‌سازی سایت برای یک انسان(نه گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری) گفته می‌شود و مخفف عبارت Human Experience Optimization است. همواره باید در کنار سئو، به HEO هم توجه داشته باشید چرا که حتی این موضوع هم می‌تواند روی نتایج حاصل از وب سایت شما در موتورهای جستجو، تاثیر بگذارد. شاید بتوان گفت که وب سایت شما، محل کار شما در بستر اینترنت محسوب می‌شود بنابراین یکی از کارهایی که باید انجام دهید، این است که به زیبایی‌های سایتتان توجه کافی را داشته باشد تا کسانی که از وب سایت شما بازدید می‌کنند، مجذوب آن شوند.

تعریف دیگری که از HEO می‌توان ارائه داد، ورود قسمت‌هایی از علم روانشناسی به دانش طراحی سایت است تا کاربرانتان زمان بیشتری را در وب سایت شما بگذرانند و وبگاه شما را به دیگران هم معرفی کنند. برای این که HEO شما سطح قابل قبولی داشته باشد، مجموعه فعالیت‌ها و تکنیک‌های زیادی را باید انجام دهید که در ادامه‌ی مقالات، حتما به آن‌ها هم خواهیم پرداخت.

Responsive Design

از جمله مفاهیمی به حساب می‌آید که در یکی دو سال اخیر بیشتر از هر وقت دیگری، به یکی از دغدغه‌های وبمستران و دارندگان کسب و کارهای اینترنتی تبدیل شده است. طراحی واکنش‌گرا را می‌توان معادل فارسی ریسپانسیو دیزاین دانست. همان‌ طور که در تعریف HEO هم به آن اشاره شد، تجربه‌ی یک کاربر از وب سایت شما ممکن است تاثیر بسیار زیادی در موفقیتتان داشته باشد؛ کسب رضایت کاربران می‌تواند باعث تبلیغات کلامی کاملا رایگان و بالا بردن حجم فروش شما شود و فراموش نکنید که بازدید بیشتر از وب سایت شما، از چشمان موتورهای جستجو نیز دور نمی‌ماند. بدون شک بالا بردن ترافیک، تاثیر مثبتی در سئوی سایت خواهد داشت.

رعایت Responsive Design به این معنی است که صفحات مختلف وب سایت شما برای انواع و اقسام نمایشگرها، بهینه باشد. به عبارتی سایت شما باید طوری طراحی شود که ظاهر سایت برای هر یک از پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها و تلفن‌های همراه دیزاین متفاوتی داشته‌باشد. با توجه به این که این روزها میزان استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند به طرز چشمگیری افزایش یافته است،  هرگز نباید این دسته از کاربران فضای مجازی را نادیده بگیرید. توجه داشته باشید که در بسیاری از وب سایت‌های معتبر، آمار نسخه‌ی موبایل آن‌ها بازدید بیشتری را نسبت به نسخه‌ی رایانه‌های شخصی به ثبت رسانده است؛ پس طراحی واکنش‌گرا را به هنگام توسعه‌ی سایت، به خاطر داشته باشید.

Keywords

نقطه‌ی شروع هر کاربری در موتورهای جستجو از جایی آغاز می‌شود که قصد دارد کلمه، عبارت یا حتی جمله‌ای را جستجو کند. این کلمه یا عبارت، همان کلمات کلیدی هستند که برای داشتن یک سئو درست باید بسیار زیاد روی آن‌ها کار کنیم. به عبارتی دیگر برای اینکه در سرپ رتبه‌ی خوبی داشته باشیم و دیده شویم می‌بایست با استفاده از تکنیک‌های سئو، محتوای مناسبی را برای آن کلمه یا عبارت تولید کرده باشیم.

کلمه کلیدی معادل فارسی عبارت Keyword است که گام اول سئو در بخش محتواسازی به حساب می‌آید. برای داشتن فعالیت موفقیت‌آمیز در اینترنت، باید تا جایی که می‌توانید تمام نکات مربوط به سئو را در تولید محتوا لحاظ کنید؛ هر آن چه که از سئو در تولید محتوا لازم است بدانید را در مقالات بعدی، به شما آموزش خواهیم داد. بهتر است بدانید اولین گام بعد از پاسخ به سوال سئو چیست این است که کلمات کلیدی مرتبط به کسب و کار خود را پیدا کنید و با توجه به آن‌ها به سئو سایت خود بپردازید.

Meta Tag

متا تگ‌ها از جمله بخش‌هایی از سایت به حساب می‌آیند که توسط کاربران عادی قابل مشاهده نیستند. در کنار استفاده از کلمات کلیدی مناسب در محتوای متنی، لازم است از متا تگ‌ها نیز استفاده کنید. متا تگ‌ها لزوما در محتوای قابل نمایش سایت‌ها به کاربران نشان داده نمی‌شوند و شامل بخش‌هایی از محتوای سایتتان می‌شود که صرفا برای موتورهای جستجو نوشته شده‌اند تا آن‌ها بتوانند صفحه‌ی مورد نظر شما را بهتر ایندکس کنند.

بک لینک(Backlink)

اگر سایر وب سایت‌ها لینک مربوط به یکی از صفحات سایت ما را در متن خود قرار دهند، وب سایت ما یک بک لینک گرفته است. به عبارتی دیگر اگر سایتی به سایت دیگری لینک بدهد، یک بک لینک ساخته شده است. هر چه اعتبار سایتی که به وب سایت شما بک لینک داده، بالاتر باشد، شما هم اعتبار بیشتری نزد گوگل دریافت خواهید کرد. البته این تنها تعریف مختصری از بک لینک بوده و در صفحه‌ی  به طور کامل لینک سازی  به آن پرداخته‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم حتما مطالعه نمایید. حال در ادامه موارد بسیار مهمی که باید درباره‌ی لینک سازی بدانید آورده شده است:

  • ریفرینگ دامین‌ها:به سایت‌هایی گفته می‌شود که به سایت ما لینک داده‌اند؛ هر چه تعداد ریفرینگ دامین‌ها بیشتر باشد، شرایط بهتری برای اعتبار سایت ما نزد گوگل، به وجود خواهد آمد.
  • لینک‌های فالو:سایتی که بک لینک می‌دهد، تایید می‌کند که بخشی از اعتبارش به سایت شما داده شود. بک‌لینک‌ها به صورت پیش‌فرض، لینک‌های فالو محسوب می‌شوند.
  • لینک‌های نوفالو:اگر لینک به سایت شما داده شود، گوگل هیچ اعتبار تازه‌ای برایتان قائل نخواهد شد؛ اما همین پیوندها هم می‌تواند فایده‌ی زیادی برای شما داشته باشد. به هر حال، همین مسئله که نام سایت شما در جایی دیگر دیده شود و کاربر بخواهد از طریق آن، به وب سایت شما وارد شود، اتفاقی کاملا مثبت است که می‌تواند روی سئوی سایت شما تاثیر بسیاری مثبتی بگذارد.

Impression

به میزان دیده شدن لینک URL مربوط به وب سایت شما در سرپ (یا همان صفحه‌ی نتایج موتور جستجو) ایمپرشن گفته می‌شود؛ به عبارتی دیگر، کاربر ممکن است کلمه‌ی کلیدی‌ای را جستجو کند و سایت شما هم در نتیجه‌ی جستجوی این کاربر، در همان صفحه‌ی اول گوگل نمایش داده شود. اگر این کاربر ۵۰ بار این عبارت کلیدی را جستجو کند، پس ۵۰ بار هم لینک مربوط به سایت شما را مشاهده کرده است؛ این عدد، ایمپرشن سایت شما خواهد بود.

CTR

این عبارت مخفف Click Through Rate و معادل فارسی آن نرخ کلیک است. اگر بخواهم تعریف ساده‌ای از CTR یا همان نرخ کلیک ارائه دهیم، می‌توانیم آن را نسبت تعداد کلیک به مشاهده در سرپ خلاصه کنیم. پس هر چه سئوی قوی‌تری داشته باشید، تعبیر آن CTR بالاتر است. سعی کنید تا یکی از سه لینک اول در صفحه‌ی اول نتایج جستجوی گوگل باشید چرا که طبق آمار به دست آمده، حدود ۶۰ درصد از کلیک‌های نتایج جستجو، به یکی از سه لینک نخست مربوط می‌شود.

Bounce rate

نرخ پرش یا Bounce Rate یک اصطلاح بسیار رایج و مهم در دنیای کسب و کارهای آنلاین و دیجیتال مارکتینگ است. به طور خلاصه نرخ پرش یعنی وقتی کاربر وارد یکی از صفحات سایت شما می‌شود، به طور مستقیم و بدون بازدید از هیچ صفحه‌ی دیگری سایت شما را ترک کند. این مفهوم می‌تواند به شما از میزان جذابیت یک صفحه از دید کاربر اطلاعات مهمی را دهد. هرچه میزان بانس ریت عدد بزرگتری باشد یعنی کاربران از صفحه مورد نظر رضایت ندارند.

این مورد هم برای گوگل ناخوشایند است و هم برای کاربر؛ در نتیجه اگر رتبه‌ای دارید احتمالا آن را از دست می‌دهید و اگر هم در آن جایگاه بمانید احتمالا مشتری و درآمدی نخواهید داشت. اگر بخواهیم ساده‌تر اشاره کنیم، کاربر عمل دلخواه شما را انجام نمی‌دهد؛ زیرا از آن رضایت ندارد. تصور بکنید وارد یک مغازه می‌شوید، همه چیز بهم ریخته است، کسی جواب سوالات شما را نمی‌دهد و در یک کلام هیچ چیز سر جای خودش نیست. احتمالا همان لحظه مغازه را ترک خواهید کرد و هیچ عملی در آنجا انجام نمی‌دهید. این دقیقا نمونه عینی نرخ پرش است و بالا بودن این عدد در سایت، اعتبار سایت شما را نزد گوگل کاهش می‌دهد و همچنین باعث می‌شود سایت شما بازدهی بالایی نداشته باشد.

تاثیر سئو بر کسب و کار آنلاین

سئو شریان ورودی اصلی هر کسب و کار آنلاین است. بدون شک هیچ ترافیکی به پایداری ورودی گوگل برای شما نخواهد بود.  ورودی موتور جستجو پایدارترین و با کیفیت‌ترین بازدیدکننده را به سایت‌ها هدایت می‌کند. البته به هیچ عنوان نباید قدرت شبکه‌های اجتماعی را در این دوران نادیده بگیریم، اما واقعیت این است که این شبکه‌ها در فازهای ابتدایی دیجیتال مارکتینگ به کسب و کار شما کمک زیادی می‌کنند؛ اما برنده واقعی دنیای آنلاین بیزنس‌هایی هستند که سال‌ها برروی اعتبارشان پیش گوگل کار کرده‌اند و بازدید تضمین شده‌ای از سمت آن دارند.

در کل بپایداری و قدرت یک کسب و کار اینترنتی به داشتن رتبه‌های پایدار در موتو جستجوی گوگل است. حتی اگر تمرکز زیادی روی شبکه‌های اجتماعی هم داشته باشند و از آن نتایج مطلوبی هم بگیرند این گوگل است که به یک کسب و کار اینرنتی جلو و اعتبار می‌دهد.

 

 

چگونه می‌توانیم با استفاده از سئو فروش سایت را افزایش دهیم؟

اگر قصد دارید تا فروش سایت خود را با استفاده از سئو افزایش دهید؛ مهم‌ترین کار شما انتخاب صفحات هدف است.  اگر یکی از محصولات شما برروی عبارت « مورد نظر » رتبه بگیرد  احتمالا فروش آن افزایش می‌یابد و شما به درآمد خوبی می‌رسید. اما این اتفاق فقط برای یک مدت کوتاه است؛ زیرا بعد از مدتی احتمالا یا آن محصول قدیمی می‌شود و تقاضای آن کاهش می‌یابد یا ممکن است موجودی انبار شما برای آن به پایان برسد.

در این زمان با صفحه‌ای رو به رو هستید که بازدید بالایی دارد ولی فروشی ایجاد نمی‌کند. باید بدانید که اگر قصد دارید فروش محصولات شما افزایش پیدا کند؛ بهتر است تا صفحات محصولات را برروی نام هر محصول سئو کنید و روی آن رتبه بگیرید.

چنانچه کالای برند نمی‌فروشید باید حتما یک کال سنتر یا همان تیم فروش تلفنی راه اندازی کنید. زیرا مخاطبان محصولات شما را نمی‌شناسند و به آن اعتمادی ندارند. برای همین باید تلاش کنید تا شماره تماس آن‌ها را بدست آورید یا کاری کنید به شما از طریق سایت پیام بدهند یا تماس تلفنی بگیرند. سپس از طریق مکالمات تلفنی یا در جلسات حضوری اعتماد آن‌ها را جلب کنید و سپس موفق شوید تا یک فروش موفق را برای کسب و کارتان ثبت کنید. این همان موردی است که بسیاری از صاحبین کسب و کارهای آنلاین و کارشناسان سئو به آن دقت نمی‌کنند. این را بدانید که اگر بازدید یک سایت را به عنوان کارشناس سئو افزایش داده‌اید اما در پنل سایت فروشی را مشاهده نمی‌کنید؛ شاید افراد به صورت سنتی و پس از تماس با تیم پشتیبانی و فروش خرید خود را انجام می‌هند.

 

چرا نباید به سئو به عنوان یک راه حل کوتاه مدت نگاه کنیم؟

سئو به هیچ عنوان یک راه حل کوتاه مدت نیست. اگر فکر می‌کنید که با راه‌‌اندازی یک وب‌سایت به درآمد و فروش سریع می‌رسید باید بدانید که این یک خیال باطل است. سئو فرآیندی زمان بر است. خودتان را یک لحظه جای گوگل قرار دهید‌؛ چرا باید سایتی که مدت‌ها رتبه خوبی برروی یک عبارت داشته و مخاطبانی که گوگل هم به آن می‌فرستد راضی هستند جای خود را به سایت ‌شما بدهد؟ اگر این سوال را به صورت منطقی پاسخ دهید قطعا متوجه اصل مطلب خواهید شد.

از طرفی بهتر است بدانید که اگر قصد دارید در کوتاه مدت با استفاده از سئو و گوگل بقای کسب و کار اینترنتی خود را حفظ کنید، قطعا بیزنس شما نابود خواهد شد. سئو به هیچ عنوان نمی‌تواند در کوتاه مدت به شما نتیجه مطلوبی  را بدهد. بدون شک ماه‌ها طول می‌کشد تا بتوانید برروی عبارات هدفتان در گوگل رتبه بگیرید و سپس از آن به درآمد برسید.

 

سئو سرمایه گذاری رایگان گوگل بر روی سایت شماست

تا  حدود زیادی می‌دانید سئو چیست و دلیل سرمایه‌گذاری بیشتر شرکت‌ها بر روی آن به چه علت است اما به خاطر داشته باشید که هنوز مفاهیم و نکات بسیاری زیادی برای داشتن یک سئوی خوب وجود دارد که باید آن‌ها را هم یاد بگیرید. حالا با دانستن نکات فوق، ساده‌تر از قبل می‌توانید به دنبال یادگیری مفاهیم و تکنیک‌های تخصصی‌تری از علم سئو باشید تا بتوانید کسب و کار اینترنتی خود را به نتیجه‌ی دلخواه برسانید یا از این بستر پرجمعیت، برای معرفی برند خود استفاده کنید. از این طریق می‌توانید به جای یک محل یا یک شهر، محصول خودتان را در سطح استان، کشور یا حتی دنیا معرفی کنید پس هرگز قدرت اینترنت را دست کم نگیرید.

نکات مهم درباره محتوا

محتوا خیلی خیلی مهم است

اصل مفهوم سئو یعنی محتوا!!

محتوا که خوب و مناسب باشد همه چیز جفت و جور می شود.

برای مثال همین الان فکر کنید وارد وب سایتی شده اید که محتوایی ندارد !! چه اتفاقی می افتد؟

ماندن در آن سایت چه فایده ی مثبتی برای شما دارد؟

زمانی که سایت شما دارای محتوای خوبی نداشته باشد سئو کردن ان واقعا امری اشتباه است.

محتوایی که در سایت شما است ارتباط مستقیمی با بسیاری از فاکتورهای مهم در سئودارد.

زمانی که سایت شما دارای محتوای خوبی نباشد دلیلی بر اینکه بازدیدکننده در سایت شما بماند ، وجود ندارد.

دلیلی ندارد که کاربر سایت شما شود و به پیشنهادهای شما توجهی کند.

 

محتوایی که قدیمی شده است را بروز رسانی کنید

گوگل به محتوایی که تازه ایجاد شده است اهمیت زیادی میدهد.

سعی کنید محتواهای خود را همیشه تازه نگه دارید .

البته احتیاج به این ندارید که مقالات خودتان را دوباره بروز رسانی کنید.

با تغییر محتواهای قدیمی شانس افزایش  رتبه مقاله را در سرچ برابر خواهید کرد.

به مقالات قدیمی که نوشته اید سری بزنید و محتوای ان را بروز رسانی کنید.

میتوانید ببینید که چه تاثیری در افزایش رتبه سایت شما در نتایج جست و جوی شما خواهد داشت.

بیشتر مقالاتی که بروز رسانی میشوند طرفدارهای زیادی دارند.در واقع محتواهای همیشه تازه علاوه بر طرفدار

زیاد داشتنشان لینک پذیری زیادی نیز دارندو توسط خیلی از کاربران به اشتراک گذاشته خواهند شد.

کاربران دنبال مطالب برگزیده و جدید اند .هیچ گاه مطالب قدیمی را به مطاالب جدید ترجیح نمیدهند.

گوگل هم به همین جهت مطالب  تازه را به کاربرانش ارائه می دهد و می پسندد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *