تلفن سانترال

سانترال چیست ؟

ادرعصرحاضربا پیشرفت تکنولوژی، افزایش روزافزون استارت آپ ها و فروشگاه های اینترنتی استفاده از خطوط تلفن بیشتر شده است.

فرقی ندارد که صاحب یک تجارت نوپای اینترنتی هستید یا یک شرکت موفق چندین ساله ؛ به هرحال شما برای ارتباط مستمر با مشتریان خود به یک یا چندین خط تلفن نیازمندید.

دستگاه سانترال و همچنین تلفن سانترال در اینجا به کمک شما می آید تا با راه اندازی بستری مناسب برای مدیریت بهتر خطوط تلفن فعالیت تجاری خود را توسعه بخشید. در این مقاله می خواهیم به مزیت ها و کاربرد دستگاه های سانترال بپردازیم.

ضروری ترین کار در یک شرکت موفق و پایدار ارتباط مستمر و پیگیر با مشتریان است. این امر در بستر یک شبکه کارآمد و منعطف مخابراتی، میسر است.

در هر محیط سازمانی یا شرکتی برای داشتن یک شبکه کوچک ارتباطی از سانترال استفاده می کنیم تا بتوانیم به وسیله آن ارتباطات بین افراد را در قسمت های مختلف برقرار کنیم.

استفاده از خطوط تلفن محدود ولی با قابلیت پاسخ گویی بی وقفه، با کمترین هزینه و نیروی کار مورد نیاز گزینه ای است که همه شرکت ها و مجموعه های تجاری را به استفاده از سیستم سانترال مجاب کند.

 

تلفن سانترال چه تاثیری بر محیط کاری و ارتباطات دارد؟

این مراکز تلفن مفید مخابراتی بسته به کاربرد مشتریان در بازار موجود هستند و افراد، شرکت ها و سازمان ها و غیره از آنها استفاده می کنند.

مراکز تلفن یا به اصطلاح سانترال ها از گذشته تا به امروز پیشرفت و تحولات زیادی داشته اند، به طوری که امروزه سانترال های تحت شبکه و هوشمند از قوی ترین سانترال های دنیا محسوب می شوند و امکانات بی نظیری را از نظر کیفیت و مدیریت تماس ها در اختیار افراد قرار می دهند.

شرکت های مختلفی در زمینه تولید انواع مرکز تلفن تجاری و غیر تجاری فعالیت می کنند، که در میان آن ها پاناسونیک به دلیل تولید دستگاه های پایدار و با امنیت بالا توانسته است محبوبیت بیشتری در بین شرکت ها و سازمان ها به دست آورد.

.

 

کاربرد تلفن سانترال چیست ؟

به طور کل می توان گفت کاربرد اصلی سانترال و  در مدیریت خطوط تلفن است اما این تنها کاربرد آن نیست.  ادامه به بررسی بخشی از مزایای سانترال می پردازیم:

  • امکان ارتباط داخلی رایگان و سریع
  • ارتباط سریع و راحت مشتریان با اپراتورها
  • امکان ضبط و پیگیری کلیه تماس های دریافتی
  • منشی تلفنی
  • کم شدن هزینه خطوط مخابرات
  • قابلیت انتظار چندین نفر پشت هرخط
  • کنترل و نظارت بهتر بر خطوط

قابلیت­های مهم سانترال عبارتند از

  • مدیریت تمامی تماس­های ورودی و خروجی بدون نیاز به اپراتور انسانی
  • ارتباط آسان بین داخلی ها
  • محدود کردن استفاده از خطوط شهری
  • ایجاد تایمر برای گروه های مختلف جهت اسفاده از خطوط شهری
  • ارتباط آسان با سیستم های گویا
  • امکان ارتقاء و افزایش امکانات
  • کاهش هزینه ارتباطی

 

امکان ارتباط  داخلی رایگان و سریع

سانترال به مثابه ی یک مرکز مخابراتی است که تمامی خطوط مخابراتی را در یک تلفن برای شما جمع آوری می کند. سانترال همچنان می تواند با ایجاد خطوط داخلی متفاوت، کارمندان شرکت را نیز با هم مرتبط کند.

به این ترتیب یک شماره ی اختصاصی داخلی به یک کارمند یا اتاق اختصاص داده می شود که مدیریت شرکت یا هر یک از کارمندان می توانند با گرفتن شماره ی داخلی با آن ارتباط برقرار کنند.

تعداد خطوط داخلی که سانترال به شما عرضه می کند معمولا بیشتر از خطوط تلفنی است که به آن متصل کرده اید. مثلا یک سانترال که ۳ خط شهری به آن متصل می شود می تواند ۸ خط داخلی به شما عرضه کند.

 

تلفن گویا سانترال چیست ؟

دیگر مزیت تلفن سانترال وجود منشی تلفنی اتوماتیک یا همان تلفن گویا است. فرقی ندارد که شرکت شما بزرگ است یا کوچک، به هر حال شما بخش های متنوعی دارید که این سیستم شما را از استخدام یک نیروی انسانی بی نیاز می کند.

برای مثال شرکتی که دارای بخش های گوناگونی اعم از بخش فروش، خدمات پس از فروش، مدیریت داخلی و… است را در نظر بگیرید. با استفاده از منشی تلفنی می توانید تعیین کنید تماس گیرندگان با شماره گیری یک کد مورد نظر به  بخش مورد نظرمتصل شوند.

منشی تلفنی همچنان این امکان را برای مشتریان شما به وجود می آورد تا درصورتیکه اپراتورهای شما در دسترس نیستند پیام و سوالات خود را برای شما ضبط کرده تا هروقت که اپراتورها امکان پاسخ گویی داشتند با آن ها تماس گرفته.

 

کم شدن هزینه خطوط مخابرات

همانطور که در بالا اشاره کردیم؛ سانترال این اجازه را می دهد تا در خیلی از موارد از هزینه های اضافی جلوگیری کنید. به طور مثال بخش خدمات پس از فروش فقط جوابگوی تماس های مشتریان هستند پس می توانید به کمک سانترال جلوی تماس هایی که از طریق خطوط خدمات پس از فروش است را به بیرون از شرکت بگیرید.

با گذشت زمان، شرکت شما بزرگ و بزرگتر می شود پس طبیعتا شما برای راندمان بهتر نیاز به در ارتباط بودن با تمامی کارمندان دارید در این صورت سانترال با خطوط داخلی رایگان به کمک شما می آید.

امکان ضبط و پیگیری کلیه تماس های دریافتی

ضبط تمامی مکالمات تلفنی یکی از قابلیت های بسیار مهم سانترال است. این قابلیت که بیشتر شرکت ها در بخش خدمات پس از فروش برای اطمینان از جلب رضایت مشتری از آن استفاده می کنند به مدیریت مجموعه ها این اجازه را می دهد تا از رفتار شایسته ی اپراتورها با مشتریان اطمینان پیدا کنند و همچنین به بررسی شکایات و پینشهادات هم بپردازند.

 

 

انواع دستگاه سانترال چیست ؟

به طور کلی دستگاه های سانترال را می توان به دو دسته ی کم ظرفیت و پر ظرفیت تقسیم کرد. دو دسته ای که به شرکت های بزرگ و کوچک اجازه ی انتخاب بهتر سانترال متناسب با ظرفیت و بودجه شان را می دهد.

سانترال کم ظرفیت:

سانترال کم ظرفیت معمولا برای شرکت های کوچک جوابگو هست. این نوع دستگاه  موجود در بازار به دو دسته ی کلی تقسیم می شود. دسته ی اول  امکان اتصال ۳ خط شهری و دسته ی دوم ۶ خط شهری را دارد. همچنین به ترتیب تا ۸ و ۱۶ خط داخلی را پشتیبانی می کنند.

اگر شرکت کوچکی دارید می توانید با ۳ خط شهری شروع کنید و در صورتیکه به مرور زمان ظرفیت شرکت افزایش یافت می توانید به وسیله کارت توسعه دستگاه سانترال خود را به ۶ خط شهری ارتقا دهید. همچنین در صورت تمایل به ارتقای بیشتر می توانید تا ۸ خط شهری و ۱۶ خط داخلی توسعه دهید.

از امکانات خطوط سانترال کم ظرفیت می توان به قابلیت نصب کارت نمایشگر اشاره کرد که می توان گفت امروزه برای تلفن های اداری امری الزامی است.

سانترال پر ظرفیت:

دسته ی دوم سانترال پر ظرفیت است که در شرکت های بزرگ و ادارات دولتی پر کاربرد است. این تلفن امکان پشت خط ماندن چندین کاربر رو به شما می دهد. حداقل خطوط تلفنی ورودی به سانترال پر ظرفیت ۹۶ و حداکثر آن ۶۴۰ است.

عوامل موثر در انتخاب درست سانترال چیست :

۱.نیازهای شرکت: با توجه به تعداد خطوط ورودی و نیازهای شرکت می توانید یکی از مدل های سانترال را انتخاب کنید. سانترال های کم ظرفیت(که معمولا خطوط تلفن کمی به آن متصل می شود) به صرفه تر و قیمت مناسب تر هستند اما سانترال های پرظرفیت برای شرکت های بزرگ و با ظرفیت بالاتر مناسب تر هستند.

۲.امکان اضافه کردن ملاحظات و گزینه ها در سیستم تلفن سانترال : با توجه به قیمت بالای سانترال ها باید به این نکته توجه کنید که اگر در آینده شرکتتان رشد و پیشرفت بیشتری خواهد کرد؛ پس بهتر است از ابتدا دستگاه مناسبی را انتخاب کنید. همچنین بهتر است بعد از جلسه ای با مدیران و تعیین نیازهای شرکت، دستگاه سانترال خود را خریداری کنید.

۳.قابلیت تطبیق پذیری – انعطاف پذیری:تمامی دستگاه های سانترال امکان نصب قابلیت های ویژه را ندارند. قبل از خرید حتما از تطبیق پذیری دستگاه سانترال موردنظر مطمئن شوید تا پس از خرید بتوانید به مرور آن را ارتقا دهید.

 

بررسی انواع مدل های سانترال

در ادامه مطلب سانترال چیست و چه کاربرد هایی دارد برای آشنایی بیشتر با این دستگاه باید مدل های مختلف این دستگاه که توسط شرکت پاناسونیک و دیگر شرکت ها معرفی شده است، بپردازیم.

سانترال یا مرکز تلفن به دو دسته تجاری و غیر تجاری تقسیم می شوند.

در مرکز تلفن های تجاری، یک شرکت مانند پاناسونیک دستگاه فیزیکی را با امنیت و پایداری در اختیار شما قرار می دهد و شما مطابق با نیاز خود برای خرید کارت ها و امکانات جانبی آن اقدام کنید.

مرکز تلفن های تجاری مانند ایزابل اما به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرند.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *